Royal IHC

Klant

Sinds 2010 mogen we ons preferred supplier van IHC Merwede noemen. Voor meerdere onderdelen van het concern voeren wij op regelmatige basis projecten uit.

Opdracht corporate brochure

Om de kernkwaliteiten van de organisatie goed over te brengen zocht IHC naar een methode om het onderscheid per speerpunt en divisie goed te verbeelden binnen de corporate communicatie. Aan Stijlmeester werd gevraagd een oplossing te bedenken om deze niveaus (visueel) inzichtelijk te maken. Per speerpunt en divisie kozen we steeds voor een duidelijke combinatie van beeld, headline en verhaal, zodat men op een logische wijze van corporate- naar divisie- naar productniveau wordt geleid.

Opdracht company profile brochure business unit IHC Interior

De interieurbouwers van IHC wilden hun corporate story duidelijker over het voetlicht brengen. Door middel van brainstormsessies hebben wij eerst hun kernwaarden en karaktereigenschappen bepaald. Van hieruit is een beeldconcept en vormgeving ontstaan die niet alleen maar productgericht is en meer aansluit op de waarden van de organisatie.

Opdracht wervingscampagne TU studenten

Om IHC als potentiële werkgever beter te presenteren bij studenten van Technische Universiteiten heeft Stijlmeester een spectaculaire wervingscampagne bedacht. In een tijd van krapte op de arbeidsmarkt was het lastig voor IHC om TU studenten te werven. Er wordt aan hen getrokken vanuit diverse bedrijfstakken. Voor een gemiddelde student is het een grote vijver waarin zij kunnen vissen. Ze zijn dus kritisch in hun keuze. Daarom heeft Stijlmeester een concept ontwikkeld dat zodanig ‘anders’ is dat er bij TU studenten een onuitwisbare indruk achter blijft. Gezien het karakter en profiel van de studenten hebben we een uitdaging (challenge) uitgeschreven waarvoor de TU studenten zich konden inschrijven en waarbij een technisch probleem op een innovatieve wijze moest worden opgelost. De winnaars kregen een reis naar Dubai aangeboden, waarbij zij konden aanschouwen hoe producten van IHC bijdragen aan de ontwikkeling van ‘The Palm’ en ‘The World’. Twee wereldberoemde projecten waarbij een zekere trots voorbij komt als je daar ‘aan mee hebt kunnen werken’. Alle andere inzenders ontvingen een ‘troostprijs’, maar werden allen benaderd voor een gesprek. Op deze wijze heeft IHC de TU studenten voorgeselecteerd die uit ‘het juiste hout gesneden zijn’. Daarnaast beschikte IHC over hun gegevens als woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres, zodat ze ‘gevolgd’ en benaderd konden worden. Om de interesse van de studenten te krijgen en hun aandacht te vangen is op de Technische Universiteiten geflyerd met een ‘promotieteam’, versterkt met enkele kamelen. In alle vormgeving kwam de kameel terug als inhaker op het Dubai thema. De kameel wordt ook wel “het schip van de woestijn” genoemd (metafoor voor de offshore). Met deze wervingscampagne heeft IHC zich gepositioneerd als creatief en innovatief en op een indrukwekkende wijzie die met kop en schouders uitsteekt t.o.v. concurrenten.